Връщане на продуктите
Право на отказ от договора
1. Съгласно чл. 50 и сл. от Закона за защита на потребителите (ЗЗП), Потребителят има право да се откаже от сключения договор, от растояние в срок от 14 дни, считано от датата на:
- получаване на стоката от Потребителя или трето лице, различно от превозвача;
- при доставка на множество стоки в една поръчка – датата, на която е получена последната стока;
- при доставка на стока, състояща се от множество партиди или части – датата, на която е получена последната партида или част;
2. За да упражни правото си на отказ, Потребителят е длъжен да уведоми ,,Лайт Ен" ЕООД чрез недвусмислено писмено изявление, което може да бъде изпратено:
- на електронна пощa vgalov4business@gmail.com ;
- чрез формата за контакт на сайта;
- на телефон - ;
3. За да упражни правото си на отказ, Потребителят може да използва Стандартният формуляр за отказ по Приложение No.6 към чл.47, ал.1, т.8 от (ЗЗП), но това не е задължително условие.
4. В случай на отказ, Потребителят е длъжен да върне стоката в срок не по-късно от 14 дни от датата на уведомяването.
Ограничения на правото за отказ
1. Съгласно чл. 57 от (ЗЗП), правото на отказ не се прилага по отношение на:
- доставка на стоки, изработени по поръчки на Потребителя или съобразно неговите индивидуални изисквания;
- доставка на стоки, които поради своето естество могат да се влошат или имат кратък срок на годност;
- доставка на запечатани стоки, които са разпечатани след доставката и не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиената или защита на здравето;
2. Съгласно чл. 234, ал.5 от Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина (ЗЛПХМ), лекарствените продукти не продлежат на връщане и замяна, освен при производствени дефекти или грешка при доставката.
3. В тази връзка, не подлежът на връщане и замяна:
- лекарствени продукти (с и без рецепта);
- хранителни добавки, бебешки храни и адаптирани млека;
- медицински изделия и помощни средства (напр. ортези, медицински колани, апарати за кръвно налягане, инхалатори);
- козметични продукти, при които е нарушена опаковката;
- продукти с изтекъл или близък до изтичане срок на годност;
Ред за връщане на стока
1. Връщането на стоката следва да се извърши на адреса на „Лайт Ен“ ЕООД, освен ако не е уговорено друго;
2. Потребителят поема преките разходи за връщане на стоката, съгласно чл. 55, ал. 2 от ЗЗП, освен ако „Лайт Ен“ ЕООД изрично е приело да ги поеме.
3. Рискът от случайна загуба или повреждане на стоката до получаването ѝ от „Лайт Ен“ ЕООД е за сметка на Потребителя.
Въстановяване на платени суми
1. „Лайт Ен“ ЕООД възстановява на Потребителя всички плащания, получени от него, включително разходите за стандартна доставка, не по-късно от 14 дни от датата на получаване на уведомлението за отказ, съгласно чл. 54, ал. 1 от ЗЗП.
2. Възстановяването се извършва по същия начин, по който е извършено плащането, освен ако Потребителят изрично не е съгласен за друг метод и това не води до разходи за него.
3. „Лайт Ен“ ЕООД има право да отложи възстановяването на сумите до получаване на стоката обратно или до представяне на доказателство от Потребителя, че стоката е изпратена – което от двете настъпи по-рано (чл. 54, ал. 3 от ЗЗП).
Рекламации и законови
1. Съгласно чл. 112–115 от ЗЗП, Потребителят има право на рекламация при несъответствие на стоката с договора за продажба.
2. Рекламацията може да се предяви в рамките на 2 години от доставката на стоката, но не по-късно от 2 месеца от откриване на несъответствието.
3. Потребителят има право да изиска от „Лайт Ен“ ЕООД:
- привеждане на стоката в съответствие чрез ремонт или замяна;
- съответно намаляване на цената;
- разваляне на договора и възстановяване на платената сума.
4. За технически изделия (апарати за кръвно, инхалатори и др.) важи и законова гаранция за съответствие. Рекламациите се разглеждат съгласно (ЗЗП) и приложимите специални закони.
5. „Лайт Ен“ ЕООД отговаря за всяко несъответствие на потребителската стока, което се прояви до 2 години след доставката, съгласно чл. 112, ал. 1 от (ЗЗП).
